هرگاه در اتومبیل مشکلی رخ دهد سیستم آن به وسیله‌ چراغ‌های موجود در پشت آمپر خودرو که جلوی چشم راننده هستند هشدار های لازم را می‌دهد. برای هر بخش چراغی در نظر گرفته شده است. در صورتی که اتومبیل شما دارای سیستم ABS است سازندگان خودرو یک چراغ را هم برای آن در نظر گرفته‌اند. روشن شدن چراغ ABS نشان دهنده آن است که مشکلی در این بخش به وجود آمده است . از همین رو راننده باید در سریع‌ترین زمان ممکن دلایل روشن شدن چراغ را بررسی کند. زیرا روشن شدن این چراغ نشان دهنده به وجود مشکل در این سیستم ترمز است که می‌تواند راننده و اتومبیل را با خطراتی روبرو کند.

چراغ ABS چیست ؟

روشن شدن چراغ ABS یعنی تغییر بزرگی در عمل‌کرد آن رخ داده است. خارج شدن ترمز از حالت ABS و رفتن آن به حالت معمولی دلیل اصلی روشن شدن چراغ است. این یعنی رانندگی در این حالت خطراتی را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است اگر در شرایط سختی مانند جاده‌های خیس در حال رانندگی هستید بدون درنگ مشکل ایجاد شده را برطرف کنید زیرا رانندگی در چنین شرایطی همراه با چراغ روشن ABS بسیار خطرناک است. حال به خوبی متوجه شدیم چراغ ABS چیست و چه تأثیری در آگاهی رسانی به راننده دارد.

دلایل روشن شدن چراغ ABS


برای بررسی عمل‌کرد ترمز ABS تعدادی سنسور برای در نظر گرفته شده است که در هر لحظه اطلاعات لازم را از آن استخراج می‌کند. این اطلاعات به سیستم کامپیوتری اتومبیل می‌رود و در صورتی که مشکلی در سیستم ترمز ضد قفل به‌وجود آید کامپیوتر اتومبیل آن را با روشن شدن چراغ ABS به راننده اطلاع می‌دهد. وجود مشکل در سیستم ترمز ABS موجب می‌شود در شرایط مختلف کنترل اتومبیل خیلی راحت از دست راننده خارج شود. خرابی و روشن شدن چراغ ABS در اتومبیل به دلایل مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

خرابی رله موجب روشن شدن چراغ می‌شود

سوکت‌هایی که به سنسورها متصل شده‌اند جابه‌جا شده است

فیوز دچار سوختگی شده است

پمپ درست کار نمی‌کند

میزان روغن ترمز کم شده است

سنسورهای چرخ دچار مشکل شده‌اند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید