توسعه مرکز آنالیز قطعات برگشتی از واحد خدمات پس از فروش سایپا

معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه گستر سایپا:

طرح توسعه و بهبود مرکز آنالیز قطعات برگشتی خدمات پس از فروش در دستور کار قرار گرفت

آنالیز قطعات برگشتی
آنالیز قطعات برگشتی

به گزارش سامانه خبری سایپا نیوز خبرگزاری متعلق به گروه صنعتی سایپا، شاهین منجیان معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه گستر سایپا با بیان این مطلب گفت: با توجه به استاندارد سازی فرآیند تشخیص، عیب یابی و تعویض قطعات برگشتی از شبکه خدمات پس از فروش،

برنامه توسعه و ارتقای مرکز آنالیز قطعات برگشتی وجود دارد. با توجه به ارتقای دانش شرکت‌های سازنده که در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، باید اقدامات احتیاطی لازم برای تست قطعات برگشتی از شبکه، به صورت آنلاین و در حضور نمایندگی‌ها انجام شود.

وی افزود: مرکز تحلیل قطعات برگشتی با استفاده از مدل PDCA (طرح، اقدام، کنترل، اقدام مجدد)، فرآیندهایی را برای افزایش رضایت مشتریان بهبود و اجرا کرد و با استفاده از تجربیات موفق برندهای داخلی و خارجی این مجموعه را به مرکز تولید دانش در گروه سایپا تبدیل کرد.

منجیان تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تحلیل فاز بازگشت، علاوه بر موضوعات فوق، بررسی دلایل و احتمالات خرابی قطعات برگشتی (FMEA) نیز همزمان برای تعریف و اجرای اقدامات کنترلی یا پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال می توان به تصحیح خطاهای مربوط به شیشه بالابر برقی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین نمایندگی فوق به عنوان بخش ویژه عرضه سازه گستر سایپا اقداماتی را برای رفع کیفیت ایرادات گزارش شده توسط مشتریان انجام داده است و اطلاعات حاصل از تحقیقات همچنان به بازار اطلاع رسانی می شود. زنجیره ای برای اطلاع رسانی ایجاد اثرات در فرآیند تولید قطعاتی که تایید و تصحیح شده اند. اجرای مشکل فوق گام مثبتی در جهت ارتقای کیفیت قطعات ارسالی برداشته است.

جهت مشاوره با مشاوران فروش شرکت شاهین یدک پارسیان اینجا کلیک کنید

آنالیز قطعات برگشتی
آنالیز قطعات برگشتی

معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه گستر سایپا، اقدامات و برنامه های آتی این شرکت برای بهبود شرایط فعلی مرکز آنالیز قطعات برگشتی از جمله:

۱- تدوین برنامه جامع ساخت و استقرار دستگاه های تست قطعات (افزایش بیش از دو برابری دستگاه های فوق تا پایان سال ۱۴۰۲ با اولویت های مهم ( قطعات ایمنی، مقدار برگشتی بالا و هزینه قطعات برگشت پذیر)

۲-استفاده از توان همکاران مهندسی سازه گستر جهت اخذ تاییدیه دستگاه تست

۳- تدوین برنامه جامع احیا و بهبود شرایط محیطی و ایمن سازی قطعات سالن جمع آوری و تست قطعات مطابق ضوابط اعلام شده از سوی امور مهندسی متد سازه گستر.

۴- نوسازی فرآیند امحاء قطعات برگشتی با نصب تجهیزات مدرن مناسب با شرایط محیطی (طبق مدل اجرا شده در شرکت های معتبر). این موارد برای استفاده بهتر سازمان از ظرفیت های مرکز ارائه می شود.

وی افزود: انجام فعالیت های فوق باعث افزایش دانش شبکه خدمات پس از فروش در مورد عملکرد قطعات، کاهش خطاهای شبکه در هنگام تعویض قطعات سالم، شناسایی سریع ریشه های نقص کیفی قطعات و اطلاع رسانی به زنجیره تامین و اجرای اقدامات واکنش سریع برای اصلاح عیوب در زنجیره تامین که باعث کاهش زمان کنترل فنی و کیفیت قطعات و همچنین کاهش بوروکراسی اداری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید